Cele terapii
W swojej pracy wychodzę z założenia, że emocje nie są problemem, który trzeba rozwiązać, tylko wskazówkami w drodze do lepszego zrozumienia siebie. Mówią one o niezaspokojonych potrzebach albo pokazują utrwalone w naszym mózgu schematy reagowania. Problemowe zachowania, choć wydają się pozbawione sensu, są tak naprawdę próbą zaspokojenia ważnych potrzeb (bezpieczeństwa, akceptacji, miłości, wsparcia, szacunku, autonomii, itp.), których bliskie osoby (najczęściej opiekunowie) nie zdołały zaspokoić. Gdy zachowania te okazują się nieskuteczne lub powodują pogorszenie relacji – wraca cierpienie, pojawia się poczucie pustki, ponieważ potrzeb nie udaje się zaspokoić w satysfakcjonujący sposób. Frustracja przeradza się w złość albo poczucie bezradności. Drogą do zmiany na lepsze nie jest zmiana siebie, tylko zrozumienie siebie, swoich potrzeb i odnalezienie drogi do życia w zgodzie z sobą i innymi ludźmi.
Terapia: w jaki sposób pomagam
Moją rolą jest ułatwienie Ci dotarcia do potrzeb, zaakceptowania ich i odkrycia tkwiącego w Tobie potencjału do skutecznego ich zrealizowania. Dzieje się to dzięki relacji, stwarzającej bezpieczną przestrzeń na Bycie, odkrywanie, doświadczanie, eksperymentowanie. Terapeuta nie powie Ci gdzie masz pójść, ale może razem z Tobą zbadać to, gdzie Ty chcesz pójść i nauczyć Cię posługiwania się kompasem i unikania niebezpieczeństw tak, by cel nie zniknął Ci sprzed oczu.
Celem pomocy drugiej osobie nie jest dla mnie “wyleczenie zaburzenia”, ale wsparcie w odnalezieniu szczęścia, poczucia sensu i satysfakcji. W swojej pracy kładę szczególny akcent na rozwijanie samoświadomości oraz pokonywanie negatywnego myślenia na rzecz rozwoju empatii względem siebie, którą rozumiem jako podstawę empatii wobec innych. Pomagam w rozwijaniu umiejętności dbania o swoje potrzeby przez skuteczne komunikowanie się z innymi. Uczę rozumienia źródeł swoich ograniczających odruchów i pokonywania ich poprzez pracę nad schematami emocjonalnymi zakodowanymi w naszej pamięci. Pracuję w oparciu o wiedzę z zakresu neuronauki, korzystając z dorobku Terapii Schematu, podejścia humanistyczno-doświadczeniowego, psychodynamicznego i komunikacji w duchu Porozumienia bez Przemocy.
W czym pomagam
- Emocje – lęk, złość, smutek, wstyd, poczucie winy, zazdrość
- Depresja, pustka, myśli samobójcze, poczucie sensu
- Agresja, autoagresja
- Samoakceptacja, samokrytycyzm
- Nieśmiałość
- Konflikty wewnętrzne, kryzysy egzystencjalne
- Trudne doświadczenia – przemoc, trauma, PTSD, DDA, odrzucenie i obojętność w dzieciństwie
- Wyrażanie swoich potrzeb
- Wyznaczanie granic, asertywność
- Brak umiejętności odpoczywania, pracoholizm, perfekcjonizm, prokrastynacja
- Niesatysfakcjonujące relacje
Komu pomagam
Dorośli i młodzież od 15 roku życia. W przypadku dzieci rekomenduję pracę z całą rodziną lub rodzicami.
Gdzie?
Warszawa Śródmieście / Bielany
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek
Poradnia Psychologiczna SYNERGIA
Słomińskiego 5/104, 01-195, Warszawa
Krotoszyńska 6, 01-805, Warszawa
Online
Skype (możliwość połączenia się za pomocą linku z przeglądarki dla osób, które nie posiadają konta Skype)
skype: live:agnieszka.juroszek
Kontakt: agnieszka.juroszek@gmail.com
Cennik
Usługa | czas | online | w gabinecie |
---|---|---|---|
Konsultacja indywidualna online | 50 minut | 180 zł | – |
Konsultacja indywidualna – SYNERGIA | 50 minut | 200 zł | 200 zł |
Konsultacja indywidualna lub dla rodziny | 80 minut | 280 zł | – |
Formularz zapisu
Poniższy formularz służy do kontaktu w celu umówienia spotkania.
Termin spotkania jest ustalany indywidualnie.
Z jakich podejść i nurtów terapeutycznych korzystam w swojej pracy
Podejście humanistyczno-doświadczeniowe, w tym także egzystencjalne
- Autentyczność i zrozumienie
- Twoje potrzeby i wartości – to Ty wiesz najlepiej jakie wybory są dla Ciebie właściwe i jakie wartości chcesz realizować
- Poczucie sensu, znaczenie samorealizacji
- Rozróżnienie chęci od poczucia powinności i presji otoczenia
- Ćwiczenia pozwalające na doświadczanie – tu i teraz, praca z krzesłami, techniki wyobrażeniowe.
Terapia Schematów i podejście psychodynamiczne
- Potrzeby dziecka są ważne, a wiele trudności wynika z ich niezaspokojenia
- Pomoc w nazwaniu Twoich emocji i doświadczeń (mentalizacja) obecnych i przeszłych
- Pokonywanie nieskutecznych schematów, doświadczenia korekcyjne
- Praca z emocjonalnymi trybami, wewnętrznym dzieckiem – budowanie samoakceptacji, empatii do siebie
- Wspólne badanie tego, co dzieje się w relacji terapeutycznej
Treningi umiejętności, Mindfulness, Porozumienie bez Przemocy M. Rosenberga
- Praktyczne ćwiczenia podczas spotkań, polegające na identyfikowaniu uczuć, wyrażaniu swoich potrzeb, granic
- Nowe umiejętności są ważne w trwałości zmian. Skuteczna komunikacja pozwala lepiej zaspokajać ważne potrzeby.
- Zadania domowe, pozwalające wprowadzać trwałe zmiany
Terapia prowokatywna i dialog motywujący
- Wzmacnianie pozytywnej motywacji do zmiany
- Pomoc w zrozumieniu, co stoi na przeszkodzie we wprowadzeniu zmian
Neuronauka
- Związek mózgu (i całego ciała) z emocjami
- Wpływ doświadczeń traumatycznych na pamięć i sposoby reagowania
- Psychoedukacja pozwala bardziej świadomie wykorzystywać możliwości swojego umysłu i ciała, dbać o nie, zamiast z nimi walczyć